FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj     
[poradnik] Questy czyli to bez czego nie ma gry
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rpgmaker2003.fora.pl Strona Główna :: Poradniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamac
Administrator
Administrator


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sądś

PostWysłany: Nie 5:29, 18 Sty 2009    Temat postu: [poradnik] Questy czyli to bez czego nie ma gry

na początek robimy zwyczajnego człowieka. Ustawiamy go na action key i piszemy message: przynieś moją skarpetę. Teraz klikamy znowu <> i wybieram switch operations. Switch 001:skarpeta (wybieramy nazwę ta to jest tylko przykladowa) i zostawiamy turn on. Klikamy ok.

[link widoczny dla zalogowanych]


i powinniśmy miec taki wynik:

[link widoczny dla zalogowanych]

teraz robimy na mapie chociazby jakas skrzynie. Ustawiamy na action key
i piszemy message: zamknięte robimy skrzyni nową stronę. Ustwiamy switch 001:skarpeta ON

[link widoczny dla zalogowanych]

i klikamy message: znalazles skarpete dziadka ustawiamy switch operations 001: skarpeta OFF, switch operations 002: skarpeta-powrot ON
robimy nową stronę dziadkowi jeśli switch 002: skarpeta-powrot ON message: świetnie sie spisałeś! switch operations: 002: skarpeta-powrot OFF switch operations: 003: koniec-zadania ON nowa strona dziadka (już 3) switch: 003 koniec-zadania ON, message: świetna robota.. naprawde!


i tym sposobem zrobiliśmy prosty quest ze znalezieniem skarpety...

Nie zgadzam się na rozpowszechnianie lub kopiowanie tego poradnika bez mojej wiedzy


Ostatnio zmieniony przez kamac dnia Sob 20:07, 28 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DonKamillo
lv 3
lv 3


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Co cie to interesi xD??

PostWysłany: Nie 8:20, 18 Sty 2009    Temat postu:

Ale pomysl z ta skarpeta xD. niezle! mam pomysl: moze napisz questa zeby kogos narombac? bez tego tez nie ma gry.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamac
Administrator
Administrator


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sądś

PostWysłany: Nie 11:06, 18 Sty 2009    Temat postu:

nie możesz samemu wymyślic? dobra napisze ale później x)

Ostatnio zmieniony przez kamac dnia Nie 6:10, 25 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DonKamillo
lv 3
lv 3


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Co cie to interesi xD??

PostWysłany: Nie 20:30, 18 Sty 2009    Temat postu:

To ty jestes tu masterem w rpg makerze. A ja sie dopiero ucze. Nie wiem czy bym potrafil wymyslic a jesli to zajelo by mi to duzo czasu. Ale jak bede troche lepszy to cos napisze Smile ok?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamac
Administrator
Administrator


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sądś

PostWysłany: Nie 22:57, 18 Sty 2009    Temat postu:

spoks xD. Po prostu cwicz i bedzie dobrze.

Ostatnio zmieniony przez kamac dnia Nie 6:10, 25 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebex
lv 4
lv 4


Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 5:51, 25 Sty 2009    Temat postu:

łatwizna ... ale wiesz , mogłeś jeszcze napisać zrobienie bardziej zaawansowanego quesciaka ... co ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamac
Administrator
Administrator


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sądś

PostWysłany: Nie 6:02, 25 Sty 2009    Temat postu:

Daj przykład to napiszę... jeśli będzie dobry ^^.

Ostatnio zmieniony przez kamac dnia Nie 6:10, 25 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebex
lv 4
lv 4


Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 2:32, 26 Sty 2009    Temat postu:

Na przykład coś takiego że dla jednej postaci aby ci dała klucz do podziemi czy legendarnego mietka który zabrał ci skarpety XD trzeba zrobić kilka lub kilkanaście rzeczy czy zabić , czy coś tam , czy trzeba mieć przedmiot na sobie czy coś tam jeszcze XD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mikisi
Lv 2
Lv 2


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cyberprzestrzeń

PostWysłany: Pon 5:51, 26 Sty 2009    Temat postu:

Ja bym napisał tylko że wymagane są screeny . Confused ale jak bede mial czas to napisze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamac
Administrator
Administrator


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sądś

PostWysłany: Pon 8:54, 26 Sty 2009    Temat postu:

To jakbyś mógł Mikisi to napisz ^^. Przydałby się poradnik nie mojego autorstwa. Wprowadzam także system pochwał i będą pochwały za dobre poradniki, charsety itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mikisi
Lv 2
Lv 2


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cyberprzestrzeń

PostWysłany: Pon 9:03, 26 Sty 2009    Temat postu:

sry za offtop! ale co do poradnika : muszą być screeny ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamac
Administrator
Administrator


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sądś

PostWysłany: Pon 9:05, 26 Sty 2009    Temat postu:

Screeny są niestety nieodłączną częścią poradnika i bez nich ludzie nic nie zrozumieją. Nie zrozumieją jak im napiszesz:
Dajemy message: Siema, teraz wchodzimy w conditional branch i wybieramy opcję variable aktywowana na 3 i wybieramy equal to. Teraz wchodzima i klikamy variable operations 002:skarpety add, 4. Zrozumiałeś coś z tego? I teraz rzeba dac scrina jak to wygląda Razz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebex
lv 4
lv 4


Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:34, 26 Sty 2009    Temat postu:

A ja jakoś ignoruję screeny... w sumie to muszę tylko wreszcie poznać resztę potęgi zmiennych , a właściwie to dokończyć XD I będzie git Very Happy Ale tak czy siak ja też zrobię poradnik , ale o zmiennych . Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamac
Administrator
Administrator


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sądś

PostWysłany: Pon 23:51, 26 Sty 2009    Temat postu:

Fajnie x). Wreszcie dopłynie do forum nowa krew Twisted Evil . Lol ^^
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebex
lv 4
lv 4


Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:52, 26 Sty 2009    Temat postu:

Myślałeś że jestem zielony ? Jeśli nie to się myliłeś bo tak się składa że ja już 3 , 4 czy nawet więcej miesięcy nim tworze Very Happy Super , zrobiliśmy off topa XP
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rpgmaker2003.fora.pl Strona Główna :: Poradniki Wszystkie czasy w strefie GMT + 13 Godzin
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
     www.rpgmaker2003.fora.pl: pomoc do rpgmakera. Wszystko o czym powinien wiedziec początkujący makerowiec oraz ten bardziej zaawansowany. Zapraszamy!     
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group   c3s Theme © Zarron Media
Regulamin